< $BlogTitle$>

SK SERI LAGENDA LANGKAWI KEDAH DARULAMAN

 


LCD Text Generator at TextSpace.net

MySpace-Countdowns



Gratisan Musik
Masa itu Emas
Hari Ini
Hari Ini Dalam Sejarah
<
Kakitangan SK Seri Lagenda 2011

Kunjungan Anda (10Q)

widgeo.net
Jumlah Pengunjung Blog Setakat ini

Medifast Diet Plan
Medifast Diet Plan

MALAM MOHON RESTU
Friday, August 6, 2010



Salam buat semua....

Pada pagi tadi, selesai sudah satu lagi program yang telah dirancang sekian lama iaitu Malam Mohon Restu dan juga Qiamullail Perdana.

Pada malam tadi, semua guru telah hadir bagi menjayakan program tersebut. Program yang diuruskan oleh Panitia Pendidikan Islam ini yang diterajui oleh Ustaz Abdul Razak telah memberi kesan yang mendalam kepada waris, pelajar tahun 6 dan juga guru-guru kerana pengisian didalamnya.

Selepas solat maghrib, hadirin datang mengambil tempat. Masuknya waktu Isyak, semua jemaah menunaikan solat Isyak yang diimamkan oleh Cikgu Amran b. Md Taha. Selepas itu diikuti solat hajat yang diketuai oleh Ustaz Mohd Fizuan b. Abdul Khodir. Sesudah itu pula Ustaz Abdul Razak menjadi Khalifah dalam bacaan Yaasiin.



Setelah selesai membaca Yaasiin, semua pelajar diminta memenuhi Makmal Komputer untuk diberi taklimat oleh Cikgu Amran dan juga Tuan Guru Besar. Pelajar diberi sedikit peringatan mengenai kerja tugas mereka selama ini. Apa yang telah mereka lakukan terhadap pemberian bermakna dari pihak CIMB Bank dan pengorbanan guru-guru? Adakah mereka menggunakan sebaik mungkin atau tidak memanfaatkan pemberian yang diberikan itu.

Diharapkan selepas ini pelajar-pelajar bijak menggunakan peluang yang terhidang dihadapan mereka ini yang jarang sekali diberikan kepada pelajar-pelajar lain.

Pada malam ini juga pelajar-pelajar telah bermalam di sekolah. Terdapat lebih kurang 10 orang guru yang tidur di sekolah untuk menjaga pelajar-pelajar pada malam tadi. Terima kasih kepada guru-guru berkenaan.

Pada jam 3.30 pagi, pelajar-pelajar dikejutkan untuk berqiamullail. Solat sunat tahajjud, hajat dan juga tahlil telah diimamkan oleh Ustaz Abdul Razak b. Md Arshad. Terdapat juga guru-guru yang tidak bermalam di sekolah telah datang untuk sama-sama bersolat pada pagi ini. Semoga Allah membalas semuanya dengan kebaikan dan diberikan ketajaman akal kepada anak-anak kita dan juga anak didik kita.

Solat subuh telah diimamkan oleh Ustaz Ismail b. Saleh. Pada pagi ini juga telah dilakukan sujud tilawah/ sujud sajdah. Setelah selesai solat subuh, diteruskan pula dengan kulliah subuh sebelum pelajar-pelajar dijamu sarapan pagi dengan nasi lemak. Selepas sarapan pagi itu, semua bersurai dan pulang ke rumah masing-masing.



-Jutaan terima kasih kepada mereka yang terlibat secara langsung dan juga yang terlibat secara tidak langsung bagi menjayakan program ini-
posted by SK Seri Lagenda @ < $BlogItemDateTime$>  
0 Comments:

Post a Comment

<< Home
 
About Me (SKSL)

Name: SK Seri Lagenda
Home: Langkawi, Kedah, Malaysia
About Me: Sekolah ini dibuka pada tanggal 3.08.1958. Pada asalnya sekolah ini hanya menumpang di sekolah Tamil(bukan sekolah sekarang) iaitu tempat mengasuh kepada anak-anak penoreh. Sekolah Umum Sungai Raya Estate menumpang pada sebelah petang sahaja yang mana jumlah pelajar seramai 26 orang. Tn. Haji Hassan Saad telah berjuang untuk mendapatkan bangunan sekolah. Setelah berjuang dalam setahun, kementerian telah memberi bangunan sekolah yang ada sekarang ini. Nama sekolah ini ialah Sekolah Kebangsaan Ladang Sungai Raya. Setelah siap bagunan ini, Tn.Haji Hassan Saad berpindah ke Sekolah Melayu Kedawang dan Guru Besar sekolah ini diganti dengan En. Bashah. Pada 12 Jun 1961, bangunan baru telah dirasmikan oleh Menteri Besar Kedah pada masa itu. Setelah itu, SJKT Ladang Sungai Raya pula menumpang SK Ladang Sungai Raya. Pada tahun 2008 perasmian pelancaran nama sekolah baru dibuat. Nama baru sekolah ini diberi Sekolah Kebangsaan Seri Lagenda. Pada hari ini jumlah pelajarnya telah meningkat seramai 315 orang dan guru seramai 27 orang. -sumber Pengasas sK Ladang sungai Raya Tn. Hj Hassan b. Hj. saad 261006025029-
See my complete profile
Waktu Solat
Previous Post
Archives
Powered by

BLOGGER

sembang-sembang