< $BlogTitle$>

SK SERI LAGENDA LANGKAWI KEDAH DARULAMAN

 


LCD Text Generator at TextSpace.net

MySpace-Countdowns



Gratisan Musik
Masa itu Emas
Hari Ini
Hari Ini Dalam Sejarah
<
Kakitangan SK Seri Lagenda 2011

Kunjungan Anda (10Q)

widgeo.net
Jumlah Pengunjung Blog Setakat ini

Medifast Diet Plan
Medifast Diet Plan

UPSR 2012::- HADIAH YANG SUNGGUH ISTIMEWA
Wednesday, November 21, 2012
Salam buat tatapan umum.

Pada hari ini, sejarah telah membuktikan bahawa sekolah yang duduk terpencil juga boleh mencatatkan sesuatu yang sangat hebat. Kejayaan ini membuatkan semua guru berasa sangat terharu kerana tidak pernah sekolah ini mencecah peratus lulus yang sangat tinggi.

Semua ini berkat Doa Usaha Iktiar dan Tawakal (DUIT) semua pihak bermula daripada diri pelajar itu sendiri, guru-guru dan semua waris dalam menjayakan setiap program yang telah diatur oleh pihak sekolah.

Tahniah diucapkan kepada pelajar yang mendapat 5A dalam semua mata pelajaran iaitu Adik Nur Solehah binti Mohd Nor, Adik Afiqah binti Mohamad dan Adik Nur Zalika binti Hamdan.

Guru Besar SK Seri Lagenda dalam ucapannya mengucapkan tahniah kepada yg berjaya dan berterima kasih serta kagum kepada semua guru terutamanya yang tinggal di tanah besar kerana sanggup datang ke sekolah pada hari ini (19 November 2012) untuk bersama-sama dalam majlis penyerahan slip keputusan UPSR kepada semua pelajar. Ini membuktikan komitmen yang begitu tinggi diberikan untuk melihat kejayaan anak-anak SK Seri Lagenda.

Tahniah sekali lagi kepada semua pelajar kerana menjadikan SK Seri Lagenda berada pada kedudukan ke-2 Langkawi di belakang SK Selat Bagan Nyior.

SK Seri Lagenda mendapat 80.95% pada tahun ini berbanding pada tahun lepas 64.44%. Semoga pada tahun akan datang SK Seri Lagenda mendapat kedudukan tertinggi sekali di Pulau Langkawi ini.

Ahamdulillah dah Tahniah..
posted by SK Seri Lagenda @ < $BlogItemDateTime$>  
0 Comments:

Post a Comment

<< Home
 
About Me (SKSL)

Name: SK Seri Lagenda
Home: Langkawi, Kedah, Malaysia
About Me: Sekolah ini dibuka pada tanggal 3.08.1958. Pada asalnya sekolah ini hanya menumpang di sekolah Tamil(bukan sekolah sekarang) iaitu tempat mengasuh kepada anak-anak penoreh. Sekolah Umum Sungai Raya Estate menumpang pada sebelah petang sahaja yang mana jumlah pelajar seramai 26 orang. Tn. Haji Hassan Saad telah berjuang untuk mendapatkan bangunan sekolah. Setelah berjuang dalam setahun, kementerian telah memberi bangunan sekolah yang ada sekarang ini. Nama sekolah ini ialah Sekolah Kebangsaan Ladang Sungai Raya. Setelah siap bagunan ini, Tn.Haji Hassan Saad berpindah ke Sekolah Melayu Kedawang dan Guru Besar sekolah ini diganti dengan En. Bashah. Pada 12 Jun 1961, bangunan baru telah dirasmikan oleh Menteri Besar Kedah pada masa itu. Setelah itu, SJKT Ladang Sungai Raya pula menumpang SK Ladang Sungai Raya. Pada tahun 2008 perasmian pelancaran nama sekolah baru dibuat. Nama baru sekolah ini diberi Sekolah Kebangsaan Seri Lagenda. Pada hari ini jumlah pelajarnya telah meningkat seramai 315 orang dan guru seramai 27 orang. -sumber Pengasas sK Ladang sungai Raya Tn. Hj Hassan b. Hj. saad 261006025029-
See my complete profile
Waktu Solat
Previous Post
Archives
Powered by

BLOGGER

sembang-sembang